kolmapäev, oktoober 10, 2007

"Püha tõde"

Ühel ilusal esmaspäeval anti mulle ülesanne kuulutada teile püha tõde. Kui natuke lihtsustada saab küsida mis on elu mõte. Elu mõte on minu arvates väga selge. Tuleb hoida liiki ja areneda. Maal on elab väga palju erinevaid liike, aga ainult ühele neist on antud võime ise midagi teha. Kõik loomad ja linnud ja putukad elvavad kogu aeg ühe malli järgi - et asi püsiks tasakaalus, ei saa seda rütmi muuta. Aga siis tuli inimene ja talle anti võimalus ise mõelda mida ta teha tahab.
Kui sul on kodus robot, kes toob sulle soovi korral õlut, siis mingil hetkel sa tahaks, et ta saaks sellele ka ise poodi järgi minna, või veel enam, ise teha. Kui robot on piisavalt arenenud, võib juhtuda, et ta joob selle õlu ise ära ja põgeneb ära. Elu mõte on seega arenemises. Aga arenemine võib ju olla ka negatiivne ehk me peame kõvasti õppima ja avastama ja täiustama.
Püha tõde selle eest on hoopis midagi muud. Tõde või teadmine üldse on minu jaoks midagi abc-sugust. See, millel põhineb kõik muu, ja mis ei muutu kunagi, mitte mingisuguste eritingimuste juures. Millest kõik alguse sai. Minu jaoks on see kõik energia. Energiast sai kõik alguse ja energia on igal pool. Absoluutselt kõik on energia, lihtsalt igal pool erineval kujul, ja mitte ainult tuule- ja hüdroenergia vaid viha energia ja armastuse energia. Et kõike seda energiat osata kasutada, tuleb teada täpselt, mida teha. Aga tänapäeval on kõik see kuidagi sassi läinud. Igal pool on meeletu hulk erinevaid mõjutusi, mille tõttu ei saa enam inimesed kõige ehedamatest emotsioonidesti aru, vaid käituvad kui loomad, instinkti ajel. Ma seostaksin seda sellega, et neid Maal vajalikke tarkusi antakse igale ühele vastavalt inimesele. Kuna kuri on teatavasti taunitav, siis saavad teadmised need inimesed, kes selle teadmise ka õigesti praktikas rakendavad. Ei ole ju õpetada kedagi relva käsitlema, kui sa tead, et ta lihtsalt laseks kellegi maha.

Ma pean lõpetama, sest sõnad lähevad juba sassi, aga sellegi poolest ei ole mõtet vastu vaielda.

15 kommentaari:

Dude Jr ütles ...

Ise-enesest on kogu jutt õige sul *Paneb muusika pausile, et paremini ja selgemalt mõelda*
Aga mis seal ikka ju teha on, kui inimest ja inimese mõttelaadi on kogu evolutsioon ja erinevad kultuurid nii palju mõjutanud, et ei suuda enam korralikult mõelda ja kõigest õigesti aru saada.
Isiklikult ma arvan, et inimesel võik ka arengus ikka ka tulevikus osa olla, mitte et robotid ja arvutid teevad kõik ära, sest mis mõte oleks elada, kui sa ei suudaks armastada, ei mõtleks enda eest, maailma juhiksid mingid robotid(muutub juba osaliselt ulmeks, aga poogen :D)

eniwei, ma arvan, et arenemine on tähtis, aga üle ka ei tasu pingutada :D
ülepingutamisest rääkides, mai piina oma vanu halle ajurakke siin enam ja postitan ära, enne kui Igasugunegi mõte mu jutust kaob :D

Siim ütles ...

Ma ei saa üldiselt aru mida sa öelda tahad. Ja mille põhjal sa seda kirjutad? Kas mu jutust tuleb tegelikult ka midagi sellist välja?

Inga ütles ...

okei, ma kommenteerisin nüüd.
Ma kirjutan homme rohkem, sest ma ei raatsi muusikat kinni panna, ja ma ei saa niimoodi selgelt mõelda.
Samas, kui seda homme teha...siis mu kõik mõtted on võib olla selleks ajaks juba ära võetud..siis ma pean ebaoriginaalne olema..:(
oota..vb ma kirjutan siiski täna :D

Inga ütles ...

Pärast aastate pikkust mõtlemist, jõudsin siia:

Mis see püha tõde siiski on? Et kõik on energia? Ja nii lihtne ongi? Ma ei väida, et kõik peab raske olema..aga...nii lihtne ongi?

Siim ütles ...

Ma poleks pidanud alustamagi, ma rääkisin oma pühast tõeST. see jutt on halvasti ligiendatud ja tegelikult on paljudest vb vajalikest osadest üle hüpatud. Et midagi mõtekat kirjutada peaksin ma toetuma millelegi, mida ei saa mitte kuidagi tõestada, ehk siin sellest kasu ei oleks.

L ütles ...

aga sa saad ehk kommentaariumis veidi oma mõtet selgitada. ei tasu kohe alla anda... ma hetkel olen ise nats väsinud, homme loen korralikult läbi ja küsin-kommenteerin... :)

Dude Jr ütles ...

eks ma rääkisin sellest, mis sul sial kirjas on, aga nagu ma ka sinu postis otsest mõtet ei näinud, pole seda ka minu omas, kuna vastasin sinu omale ju .D

Ipi-Liisa ütles ...

Aga kas elu mõte kui areng lihtsalt niisama? Areng on nagu siiski liikumine mingi punkti suunas (või mingit ühtset teed pidi vms.) ehk siis kui vastata küsimusele "Mis on elu mõte?" sõnaga areng, tahan mina juba teada et Areng kuhu? Areng mis eesmärkide suunas? jne. Muidu jääb nagu vastus poolikuks ja küsimus vastamata (mitte et ma ise väga nendele küsimustele vastata oskaks/tahaks, aga kiusata on tore :) ).

Aga ma ei omistaks energia mõistet emotsioonidele. Tuntub kuidagi kahtlane maa. Siiski lennukaid ja homseks ehk selgemaid ideid tahan küll väga-väga kuulda :)

Paradine ütles ...

Mina täna lisan tsitaate:
Me ütleme, et aatomit on seob
Nõrk vastastikmõju.
Miks mitte tunnistada Tõtt:
Universumit hoiab koos Armastus.
Michio Von Kerr
Wayist füüsik
CY 9942

See on üks tõedest ja teine on: Universumid koosnevad muusikast, see on muidugi juhul kui stringi teooria on tõene. Paljud füüsikud isegi nõustuksid sellega.

Türanni ja mässajad seob
sama tõekspidamine:
Tegutseda tähendab elada.
Audeni sõja hereetikud,
CY 9015

Elu mõte on ihaldada ja areneda ning paljuneda ehk hoida liiki.

Sünni ja surma vahel asub ihaldus,
Ihaldus elamise, armastamise,
ja kõige hea järele.
Ning see on kõige kannatuste
allikas.
Väljatõugatud konsensus 17,
CY 10942

Nietzscheanide hing on selline:
Me oleme ülbed.
Me oleme edevad.
Me oleme manipuleerivad.
Me oleme omakasupüüdlikud.
Ning me armastame oma lapsi.
Drago Musevini,
"Peamised Peegeldused",
CY 8428

Ka kõige egomad püüavad elumõttet täita.

See omab vähe tähtsust, kuidas me sureme
niikaua kui me sureme parematena kui lootsime olla -
ning mitte hullematena kui me kardsime.
Drago Musevini
CY 8451

OK nüüd on kõik.

Siim ütles ...

Mulle meeldivad need tsitaadid. Kui ma sitaks targem oleks, ütleksin ma umbes samamoodi. :)

Kil- ütles ...

Mina kiidan ka neid tsitaate! Väga toredad ja kuidagi tunduvad õiged!

Nüüd kellelgi vastuseks kirjutan seda, et see areng on väga tore ja täiesti paratamatu. Kiviajal juba inimesed arenesid ja nii läheb see edasi ka peale meie surma. Muidugi on iseasi, kas see ka kõik hea on, aga nagu mu negativistist klassivend Erik arvab, siis "Kõik, mis inimene teeb, on halb", seega ei saa ühtset seisukohta selles küsimuses küll võtta.

Keegi küsis veel, et areng kuhu. Ma seletaks nüüd nagu Siimu eest, aga need kommentaarid panid mu ajusagarad liikuma. Areng ei peagi alati kuhugi suunatud olema. Kunagi ei tea ju ette, mis tuleb homme või mida napakat kahe aasta pärast jaapanlased jälle leiutavad. Areng kuhu? Lihtsalt areng edasi! Sest on ju fakt, et isegi kui sa EI TAHA areneda, siis juhtub see nii või teisiti iga päevaga.

Emotsiooni energia oli nii inspireeriv mõte, et sellest kirjutan endale kohe väikse mõtiskluse :)

Karikakraid!

rinuljok ütles ...

braavo geniaalse mõtte eest - kõik on energia! :) Ja nii ongi.
Areng...tähtis on teekond, mitte sihtpunkt(seda teab iga rändur). Suund võib mõnigi kord muutuda, kuid liikumine ei tohiks peatuda.

Kil- ütles ...

Ja tegelikult siin ongi veel arengute vahe.
Üks areng on teadlik ja teine on justkui alateadlik, paratamatu.

Lugesin just üht huvitavat tsitaati selle kohta, et ei tohiks segamini ajada liikumist/liigutamist ja tegutsemist. Seda tarka meest kahjuks ei mäleta, kes selle kirja pani.

Ott ütles ...

heip, kirjutan mõned huvitavad mõtted, mis ma viimasest Luure seminarist sain. Tegelt need olidki vist Luure mõtted aga ma nõustusin nendega, sest ma ise olen ka umbes nii mõelnud aga pole nii täpselt sõnastanud.

Nimelt rääkisime teaduse progressist, et iga avastusega, üldse arenguga tegelikult, kaasneb häid ja halbu asju. Tehnika arenguga muutub me elu lihtsamaks ja samas komplitseeritumaks. Kohvimasinate ja arvutite arenguga areneb samaaegselt ka sõjatehnika jne. Siis tekivad küsimused, et kas teduse progress on üldse hea?

Kui aga lähemalt vaadata siis see on ju iga asjaga nii - kui teed midagi head siis teed ka midagi halba, kui juhtub midagi head siis ka halba. Nii et põhimõtteliselt on kõik tasakaalus - juhtub igasuguseid asju aga rohujuure tasandil jääb kõik samaks. Sellisest seisukohast muutuvad küsmiused või argumendid, et teadus on paha või et keskajal oli elu ikka nii raske mõttetuks, sest nagu ennem mainitud midagi eriliselt ei muutugi.

Selline postitus siis. Võibolla see ei lähe üldse teemase aga kuidagi kaudselt ikka. Piis!

T ütles ...

kusjuures ma olen ka alati arvanud et ainus elu mõte on liigi hoidmine:D...et meid siis palju saaks:)
loomadel on ka sama ülesanne täita aga inimesed saavad rohkem ära teha.elu areneb kogu aeg.inimese mõtted muutuvad koos ajaga pidevalt ja me tahame et me elu oleks siin maal ikka mõnusam ja lihtsam...aga püha tõest ma ikka aru ei saa:D